Fabric Genie ile Yenilik İş Başında

Pazarlama profesyonellerinin yapay zekayı günlük yaşamlarında gerçekte nasıl kullandıklarına dair fikir mi istiyorsunuz? Yapay zekanın pazarlamayı nasıl etkilediğine ilişkin yenilikler hakkında Will Francis ve Danny Richman’ın sohbetini dinleyin

Danny yakın zamanda köklü bir İngiliz kumaş şirketi için oldukça şaşırtıcı, yapay zeka destekli bir model yaratıcısı inşa etti. Türünün ilk örneği olan bu, en son teknolojinin geleneksel endüstriyle eşleştirilmesinin oldukça benzersiz bir örneğidir ve iyi çalışıyor. Fabric Genie’yi web sitemizde kendiniz deneyebilirsiniz.

Will Francis dijital pazarlama uzmanı ve eğitmeni, Danny Richman ise SEO danışmanıdır.

DMI ile AI’nın tüm bölümlerine ve dijital pazarlama podcast’imize göz atın.

Önerilen makale: bitcoin sehri el salvador hakkında bilgi almak ve güncel girişimcilik haberlerine ulaşmak almak için ilgili sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

Ayrıca Will, Danny ve Clark Boyd’un ChatGPT’nin pazarlamacılar için gerçekte ne anlama geldiğini derinlemesine incelediği önceki web seminerimizi de izleyebilirsiniz.

“Yapay zeka hakkında sürekli söylediğim şeylerden biri, insanların zaten yaptığı, onun yapabileceği şeyleri bulmaya çalışmak yerine, insanların yerini almaya çalışmak, hadi bu teknolojiyle yapabileceğimiz şeyleri bulalım. zaten yapılmıyor. ”
Danny Richman
Video transkripti
Will Francis 00:00

Fabric Genie adında bir şeyin başlatılmasına yardım ettiniz. Bu da ne? Bana bundan bahseder misin?

Danny Richman 00:06

Evet, lansmanına yardım etmekten biraz daha fazlasını yaptım, o şeyi ben yaptım. Bütün arka kısmını ben inşa ettim ve Seb Kay adında çok yetenekli bir ön kısım tasarımcısı inşa etti, bütün güzel ön kısmı güzel görünmesini sağladı ve bunun gibi şeyler. Yani evet, bu zaten birlikte çalıştığım bir müşteri için yaptığım bir projeydi. Bu yüzden uzun bir süredir onlara pazarlama konusunda yardımcı oluyorum. Ve biz sadece yapabileceğimiz şeylere bakmaya çalışıyorduk. Yapay zeka hakkında sürekli söylediğim şeylerden biri, sadece onun yapabileceği, insanların halihazırda yaptığı şeyleri bulmaya çalışmak yerine, sadece insanların yerini almaya çalışmak, hadi bu teknolojiyle yapabileceğimiz olmayan şeyleri bulalım. zaten yapılıyor. Ve böylece ortaya çıkan tüm bu görüntü oluşturucularla gerçekten ilgilenmeye başladım. Stabil Difüzyon, Dall-E, Orta yolculuk, hepsi geliyor, bilirsiniz, tüm bunları yapıyor, tüm bu görüntüleri yaratıyor. Bu özel şirket, bu bir yumuşak mobilya perakendecisi, Mill Shop online olarak adlandırılıyor, perdelik kumaş, döşemelik, kumaş, ip, kumaş, bu tür şeyler satıyorlar, uzun zamandır çok başarılı bir iş yapıyorlar.

Danny Richman 01:23

Web sitelerinde ziyaretçilerin oraya gidip sadece istedikleri kumaşı tanımlayabilecekleri veya odalarının bir resmini yükleyebilecekleri bir hizmet sunmanın gerçekten ilginç olacağını düşündük. Ve sonra bildiklerinize, odaya, yükledikleri odanın resmine en uygun olana göre kumaş tasarımları yaratacaktı. Ve evet, bu fikri ortaya attık, sanırım yaklaşık 12 hafta önceydi. Ve böylece 12 hafta içinde fikir aşamasından lansman aşamasına geçtik. Ve evet, fırtına koptu, insanlar artık bunu kullanıyor. Henüz yeni piyasaya sürüldü. Ama şu anda 1000’lerce insan var, bu araçla tasarımlar yaratıyorlar, sonra sipariş veriyorlar, tasarımı almaktan kumaş üzerine bir numune sipariş etmeye kadar tek bir tıklama yeterli, böylece ona dokunup kokusunu alabiliyorsunuz. ve ellerinizde tutun. Ve sonra bir tıklama daha yaparak onu güzel perdelere, panjurlara, minderlere, gevşek kumaşlara veya onunla ne yapmak istiyorsanız ona dönüştürebilirsiniz. Ve bildiğimiz kadarıyla bunu daha önce kimse yapmadı. Ve bunun insanlara sunduğu gerçekten ilginç bir ürün olduğu gerçeğinin yanı sıra, artık tamamen zevklerinize, gereksinimlerinize, odanıza göre kişiselleştirilmiş bir şeye sahip olabilirsiniz, bu kumaş üzerinde tam anlamıyla istediğiniz her şeye sahip olabilirsiniz. Bunda bir pazarlama oyunu da var, zaten medyada oldukça fazla yer kaplamış durumda. Yani, yumuşak mobilya sektörü basını, yapay zeka medya sektörü yayıncıları ve ayrıca e-ticaret hakkında yazan ve konuşan insanlar. Ve tabii ki tüm bunlar müşterim Mill Shop’un marka farkındalığını artırıyor ve ayrıca web sitelerine bağlantılar sağlıyor ve bu da SEO’ları üzerinde olumlu bir etki yaratıyor. Yani bunun çeşitli yönleri var ve bunların hepsi işlerine faydalı. Gerçekten bu kadar uzun sürmeyen ve bir araya getirilmesi çok az maliyetli olan bir proje için.

Will Francis 03:47

İlginç. Yani temelde kiremitli desenler üretiyor, değil mi? Ben bunu kullandım ve siz de bu desen fikirlerini aldığınızda bunun zor olduğunu, onların hepsinin döşeyeceği tek şey olduğunu, yani hepsinin tekrarlanan desenler olduğunu düşünüyorsunuz. Yani açıkça bazılarının, içinde pişmiş bazı talimatların olduğunu görebiliyorum. Açıkçası bunlardan biri desenleri döşemek. Kaynak bilgisini başka nereden alıyor? Çünkü onunla yaptığım son şeylerden biri, içinde çok özel bitki ve çiçekler bulunan bazı William Morris tarzı desenler yapmaktı ve bu onu tamamen çiviledi, anlıyor musun? Harikaydı. Peki bunun neye benzediğini nasıl biliyor?

Danny Richman 04:26

Artık, doğru tahmin ettiğiniz gibi, yazdığınız her şeyi kelimenin tam anlamıyla alıp ardından onu bir baskı tasarımına dönüştürmüyor: en iyi sonuçları elde etmek için buna dahil etmemiz gereken birkaç küçük şey var. bu tasarımların dışına çıkabiliriz. Ayrıca bu sürece çok fazla ılımlılık getirilmesi gerekiyordu, çünkü açıkçası böyle bir şeyi halka ücretsiz olarak sunmak, bunu tuhaf amaçlarla kullanacak çok sayıda insanla karşılaşacaksınız. zaten vardı, güven bana, tuhaf talepler aldık. Ve evet, bu yüzden bunların hepsini de takip etmemiz gerekiyor. Karşılaştığımız diğer zorluklardan biri de, biliyorsunuz, AI Image aracını kullanmak ve bir açıklama yazmak, sonra beklemek ve ardından bir görüntüyü geri almak bir şeydi. Bunu ölçeklenebilir hale getirmemiz gerekiyordu, böylece 2000 kişi alırsak veya aynı anda bir görsel istersek, o görselin oluşturulması için saatlerce beklemek istemezler. Ve bu da bununla başa çıkmanın başka bir tür teknik zorluğuydu. Ama ilginç olan şu ki aslında bu şeyin tüm arka uç süreci Zapier üzerine kurulmuş.

Danny Richman 04:26

Aslında bunun ChatGPT gibi bir araç kullanmaktan ya da Stable Diffusion gibi bir aracı ya da bu araçlardan birini kullanmaktan hiçbir farkı yok. Bu bir dil modelidir, aslında budur. Böylece modeli büyük miktarda veri, bu durumda görüntüler üzerinde eğiterek başlıyorlar. Milyonlarca, milyonlarca ve milyonlarca görüntü, bir sürü metinle birlikte bu modele beslenecek, böylece yazdığınız şeyin kavramlarını anlayacak. Yani William Morris’in tarzında bir şey yazdığınızda, bu ne anlama gelir? William Morris’in konseptini, ya da gül çiçeklerini ya da oraya koyduğunuz her şeyi anlaması gerekiyor. Ve tıpkı ChatGPT gibi, gönderdiğiniz talebe en olası yanıtı bulmaya çalışıyor.

Will Francis 06:39

Vay. Aslında şunu soracaktım, bunların hepsi kamuya açık, oldukça ucuz ve çok özel bir şekilde bir araya getirilmiş bir teknoloji üzerine mi inşa edilmiş?

Danny Richman 06:50

Demek istediğim, çok az kod var. Yani açıkçası bunun arkasında konuşabileceğim şeylerin bir sınırı var çünkü bunlar işin ticari açıdan hassas yönleri. Ancak aslında tüm bu arka uç sürecine dahil olan çok az kod var ve hangi kod vardı – bazı kodlara ihtiyaç vardı – ancak ihtiyacımız olan kodun tamamı GPT-4 tarafından oluşturuldu.

Danny Richman 07:17

Az önce GPT’ye ihtiyacımız olan kodu vermesi ve bunu Zapier’deki bir kod adımına koyması talimatını verdik. Ve evet, tüm bunlar, sanırım yaklaşık 80 civarında, gündüz ve gece boyunca sürekli çalışan farklı zap’lar gibi bir şey üzerine inşa edildi.

Will Francis 07:34

Tamam, yani kesinlikle Zapier için premium bir planda mısın?

Danny Richman 07:40

Evet. Sanırım buna takım planı diyorlar çünkü açıkçası pek çok görevi yerine getiriyor.

Will Francis 07:45

Evet. Vay, bu çok ilginç. Demek istediğim, ürün inovasyonu topluluğunda bunun nedenini anlayabiliyorum ve yapay zeka topluluğunda, halihazırda mevcut olan şeyleri orijinal bir şey halinde bir araya getirebilme fikrinin başlı başına büyüleyici olduğunu düşünüyorum. Ve bunun her iş için bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Demek istediğim, müşteriniz bariz bir yapay zeka inovasyon işi değil.

Danny Richman 08:14

İnanın bana, tüm bu endüstri her türlü yeniliğe karşı o kadar dirençli ki. Biliyorsunuz yaklaşık 35-40 yıl önce tekstil sektörüyle bir ilgim vardı. Ve ilk defa bu sektördeki herhangi bir şirketle herhangi bir etkileşime giriyorum. Hiçbir şey değişmedi. Yani aslında hiçbir şey değişmedi. Ve bu da bunun bir başka unsuruydu. Bu bir bakıma, uzun zamandır o sektörden uzaktaydım. Yolculuğum beni bir teknoloji rotasına götürdü. Bu yüzden deneyimimi bu sektöre geri getirmek ve onunla neler yapabileceğimi görmek oldukça güzel.

Will Francis 08:59

Bunun sonuçlarını istediğiniz zaman paylaşabilecek misiniz?

Danny Richman 09:04

Evet yani öyle. Henüz çok erken, biliyorsunuz, kesinlikle bunu kullanan çok sayıda insan olduğunu gördük. İnsanlardan gerçekten olumlu geri dönüşler aldık. Genel olarak insanların, oluşturulan tasarımların kalitesinden çok şaşırdıklarını düşünüyorum. Sanırım pek çok insanın beklentisi tasarımların biraz sevimsiz ve naif olmasıydı. Ve, durum hiç de böyle değildi, tasarımların kalitesi – ve bu bizim için gerçekten önemliydi – bunu yalnızca gerçekten yüksek kalitede çıktı üretme kapasitesine sahip bir teknolojiyle yaptığımızdan emin olmaktı. aslında satın almak isteyeceğiniz, aslında evinizde olmasını isteyeceğiniz şeyler.

Will Francis 09:47

Bu çok yüksek bir çıta değil mi? Aslında bir kanepeye veya bir çift perdeye yazdırmak isteyeceğiniz bir şey. Çünkü bu kalıplarda aradığım şey biraz tuhaftı, bilirsin, kabus gibi Tekinsiz Vadi anormallikleri. Gerçekte güllere benzemeyen ve garip bir şekilde çarpık olan ama gerçekte bunların hiçbirini elde edemeyen güller gibi. Bu çok ilginç.

Danny Richman 10:08

Bunu hiç anlamıyorsunuz ve diğer bir şey de, bunun bir diğer unsuru da müşterimi tamamen yeni bir pazara açması, bu da iç tasarım ve ticari iç tasarım dünyasında, şeylerden biri Bu araçla yapabilecekleriniz çok spesifik olabilir. Ve böylece tam Pantone renk numaralarını ve renk referanslarını bile girebilirsiniz. Ve şunu söyle, Pantone 1046 Tuğla Kırmızısı rengini istiyorum. Yani, çok özel bir ruh hali panosuyla ve uyması gereken bir temayla çalıştığınız ticari bir proje üzerinde çalışıyorsanız, böyle bir proje için kumaş tedarik etmeye haftalar harcayabilirsiniz. , Biliyorsun.

Will Francis 10:54

Aslında sana sormak istediğim şeylerden biri de buydu. Bu araçlarla kullanıcıya ne kadar özgürlük vereceğinizi bilmek çok zordur çünkü bir yandan onlara çok fazla düşünme fırsatı vermek istemezsiniz: eğer bu sadece boş bir metin kutusuysa, örneğin sağdaki komut isteminiz burada Kumaşınız için. Çoğu insan şöyle diyor, biliyorum, düğmelere, kaldıraçlara, kaydırıcılara falan ihtiyacım var. Ama tabii ki, eğer bunu gerçekten aşırı basitleştirirseniz, sonuçların gücünü ve ilginçliğini ortadan kaldırırsınız, potansiyel olarak, yani o proje hakkında düşünürken, ama aynı zamanda genel olarak, bu tür araçları oluştururken ne yaparsınız? bunu bir düşün? Bu dengeyi nasıl bulacağız?

Danny Richman’ın 11:33

Yani bunu kendiniz denediğinizde gittiğinizi fark ettiniz mi bilmiyorum. Pek çok farklı mod var, hepsini kullanmanın farklı yolları var. Yani elimizde birden fazla alanın olduğu bir tür tema modu var. Ve temelde sadece bir metin kutusu. Ancak yaptığımız şey, tasarımın farklı unsurlarını anlamanızı kolaylaştırmak için sizi teşvik etmek. Böylece genel hissini ve görünümünü belirleyebilirsiniz, ön plan renklerini, arka plan renklerini, o tasarımda olmasını isteyebileceğiniz bireysel öğeleri belirleyebilirsiniz. Ve aslında, kullanıcının bitmiş görüntüde ne görmek isteyebileceği hakkında düşünmesine yardımcı olacak bir tür kılavuzdan başka bir şey değil. Yani bu seçeneğiniz var, sonra bir çeşit metin kutusu var. Yani sadece serbest biçimli metin istiyorsanız ve tüm bu farklı alanlar tarafından kısıtlanmak istemediğimi, sadece tam olarak istediğim gibi yazabilmek istediğimi düşünüyorsanız, ihtiyacınız olan şey bu. o seçenek de. Ve sanırım bunu zaman gösterecek, ama bence bu, yardım eline ihtiyacı olan insanlara bunu yapmaları için bir seçenek sunmak, konuya yaklaşmanın iyi bir yolu. Kısıtlanmak istemeyen insanlara ise bunu istedikleri gibi kullanma seçeneğini sunun.

Will Francis 12:51

Ve gerçekten iyi olduğunu düşündüğüm bir fotoğraf yükleyebilirsiniz.

Danny Richman 12:55

Yani burada birkaç seçenek var, odanızın bir fotoğrafını yükleyebilir ve geometrik baskı istediğimi söyleyebilirsiniz. Oda resmine yüklediğiniz renkleri kullanacaktır. Veya bir taslağınız varsa veya mevcut bir tasarımınız varsa, bunun fotoğrafını çekip yükleyebilirsiniz ve o tasarımdan etkilenecektir. Yani bu projenin başarılı olup olmayacağını gerçekten bilmek için henüz ilk günleri. Ama kesinlikle büyük ilgi uyandırdı. Kesinlikle medyanın büyük ilgisini çekti.

Will Francis 13:34

Bence mesele bu, bu projeler, öyle değil mi, benim görüşüme göre bu hiçbir şekilde ucuz, pejmürde bir haber hırsızlığı taktiği değil, bunları PR için yapmak, bence bu gerçekten geçerli bir sebep. İlk hareket eden ve yenilikçi görünmek için bunları yapın. Ve bir şekilde ilginç ve yıkıcı şeyler denemek. Sağ?

Danny Richman 14:03

Aynı zamanda, bir web sitesine gidip istediğiniz kumaşı bulmak için yüzlerce, yüzlerce ve yüzlerce farklı kumaş örneğini taramaya başlamak yerine, ki bu zaman alıcı ve zaman alıcı bir süreçtir, bu harika bir şey. Eğer bu kalitede yapabilirse? Neden onu yaratmıyorsunuz? Ve tabii ki bunun, mobilya ve kumaş dünyası dışında da etkileri var, biliyorsunuz: Yapay zekayı kullanan bu seviyedeki kişiselleştirme ve özelleştirme pek çok farklı ürüne uygulanabilir.

Will Francis 14:39

Bu olabilir. Bence ticaretteki bir sonraki büyük dalga, açıkça, hem talep üzerine baskı yapılan şeylerde artan kişiselleştirmedir: talep üzerine baskı yapılan herhangi bir ürün, örneğin kumaşlar, bilirsiniz, dizüstü bilgisayarlar ve ev mobilyaları gibi Evet, ama aynı zamanda bir ürün envanterinde sınırlı sayıda öğe veya SKU’nun olduğu durumlarda, örneğin büyük bir moda perakendecisi hâlâ o gömleği o pantolon ve o ayakkabılarla eşleştiriyor. Herkes hala kişisel bir stilist istiyor. Sizi bilmem, ben bu konuşmalara her zaman kendi kişisel arzularımı getiriyorum. Kişisel olarak kişisel bir stilisti çok isterim, kişisel bir stilisti gerçekten çok isterim. Ve eğer o pasta yapay zeka şeklinde ortaya çıkarsa, kıyafetlere daha fazla para harcayacağım. Hakikat.

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın